צפו • רב הקהילה של משפחת ששון: הטרגדיה המחרידה – בקרובי אקדש

נתן גולד 3 Comment on צפו • רב הקהילה של משפחת ששון: הטרגדיה המחרידה – בקרובי אקדש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יצחק ישראלי, רב בקהילות הספרדים בקווינס ובברוקלין שבניו יורק, מסר שיעור התעוררות מיוחד, בשכונת מייל בייסין בברוקלין בעקבות האסון הנורא, שאירע במהלך ליל שבת האחרון, בו נשרפו למוות שבעה ילדים בני משפחה אחת. במהלך השיעור, קישר הרב בין פרשיית נדב ואביהוא, שארעה במהלך חנוכת המשכן, ושהעיבה על שמחת חנוכת המשכן, כשהתאריך המשותף לשני המאורעות הללו, הוא ר"ח ניסן.

בשיעור ציין הרב את דברי המדרש, כי למרות שמשה ואהרון היו סבורים כי הם ראויים, להיות קרבנות ציבור, בחר הקב"ה, דווקא בנדב ואביהוא, שהם היו כפרה על כלל ישראל, במלחמתו של עשו ויעקב, ובזכותם נותרו גם משה ואהרן יחד עם כלל ישראל. כל פעם שיש גזירה קשה על הציבור, הקב"ה בוחר בצדיק שיהיה כפרה על בני דורו, או תינוקות של בית רבן, כפי שהגמרא מתארת את גודל מעלתן 'בהבל פיהם שאין בו חטא', שעל כך מתקיים העולם.

במהלך השיעור הזכיר הרב את דברי חזל, כי בתוך קודש הקדשים שהיה במשכן ובבית המקדש, על ארון הקודש, היו דמויות של כרובים – כ'רביא', כמו ילדים, להראות את חביבותם של הילדים אצל הקב"ה. הם הכי קרובים אליו – "בקרובי אקדש". מי יודע איזו גזירה נוראית מנע הקב"ה מכלל ישראל ע"י האסון הטראגי הזה. גם בתוך האהבה הגדולה, הקב"ה, מאותת לנו מסרים של יראה גם בתוך חנוכת המשכן, באמצע תהליך החניכה של אהרן לכהן גדול, מתים שני ילדיו. אהרן הכהן, בתגובה – "וידום אהרון", זה מסר עבורנו לדורות, אנחנו לא מתיימרים להבין חשבונות שמים, אבל מה שלימדונו רבותינו, זה שנמנעה בכך גזירה. וזה קורה דווקא כשמקבלים את גזירת שמים בלא לערער. קבלת הדין גורמת לביטול הגזירה כליל.

הרב קרא לציבור להתחזק במאכלי השבת, לענגה ולכבד את השבת, ולהקפיד על אכילת מאכלים חמים בשבת, המבטאים את אמונת היהודי בדברי חז"ל. מעלת השבת היא כה גדולה שמשביתה אף את האש של גיהנום, כאשר הוא השווה את אש המשמשת לבישולים והכנת המאכלים לשבת היא כאותה אש ששימשה בבית המקדש, "ותצא אש מלפני ה', מקודש הקדשים – זו אש של רחמים". הרב סיים את דברי התעוררות, כי על הציבור לשוב בתשובה שלמה ולהתחזק בתורה ויראת שמים, ובירך את בני המשפחה רפואה שלמה, ולתקווה לגאולה שלמה בקרוב, כשכל הציבור מצטרף לברכה ועונה אמן ברגש.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    בנו של הרב ישראלי ובנים נוספים מקהילתו לומדים ב"עטרת תורה", במקום בו למדו בני משפחת ששון.

    תיקון: הרב ישראלי אינו רב הקהילה, אלא רב בקהילה סמוכה
  2. 1

    ל-2: כן (כרגע בארץ). והרב של משפחת ששון הוא הרב הררי-רפול, רב קהילת "כתר תורה", שהיה אתמול בהלויה בארץ.